Много музикални театри в Европа не останаха безразлични към трагедията в Белгия, причинена от терористите и изразиха своята съпричастност към жертвите.

Една от първите културни институции, която публикува позицията се, бе Кралският театър в Мадрид (Театро Реал), съобщи classicfm.bg. В профила в социалната мрежа „Фейсбук” театърът пусна изображение на белгийския флаг и знака на мира със следния текст: „Нашите чувства и подкрепа за град Брюксел. Ние се присъединяваме към неговата болка”.

По повод терористичните атаки в Брюксел австралийското сопрано Даниеле де Ниесе написа в личния си профил: „Колко още сълзи може да се пролеят за световните зверства тези дни - скърбим за невинните изгубени души по целия свят“. Оперната певица публикува и съобщение от британския вестник „Индипендънт“, коeто носи заглавието „Нашият отговор на бомбените атентати в Брюксел и Анкара е тревожен“.

С публикация в социалната мрежа изрази скръбта си и хърватският тенор Макс Емануел Сенчич. Той помести в профила си снимка с изрисувано сърце, оцветено в черно, жълто и червено Оперният певец се присъедини към хаштага в „Туитър" #‎Brussel‬ и написа „Молете се за Белгия“.

Прочутият кралски оперен театър „Ла Моне“ в Брюксел ще остане затворен днес, 23 март. Всички спектакли са отменени заради усложнената обстановка. Чрез социалните мрежи ръководството на институцията изрази искрените съболезнования на семействата на жертвите.

Фламандската опера в Антверпен обаче публикува изявление, според което няма да остане затворена. „След последните събития ние потвърждаваме, че всички изпълнения и репетиции протичат по план. Въпреки това ние сме предприели допълнителни мерки за сигурност. Защото вярваме, че ние се нуждаем сега, повече от всякога, от изкуство и култура. Нашите мисли са с жертвите и техните семейства“, се казва в комюникето.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

"Не мога да слушам продължително Вагнер. Обзема ме желание да превзема Полша."

Уди Алън, американски режисьор, сценарист, актьор и музикант, роден на 1 декември преди 85 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.