ДО 

Г-Н ВЕЖДИ РАШИДОВ, МИНИСТЪР НА КУЛТУРАТА

Г-Н ПЛАМЕН ДИМИТРОВ, ПРЕЗИДЕНТ НА КНСБ

Г-Н БОЖИДАР ДАНЕВ, ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ПРЕДСЕДАТЕЛ НА БСК

КОПИЕ: 

Г-Н АНАСТАС ПОПДИМИТРОВ, ПРЕДСЕДАТЕЛ НА БАРОК

 

В системата на Бранш „Театър” има законно сключен и действащ Браншови колективен трудов договор, в който страни са всички национално представени социални партньори.

За работодателите:

Българска асоциация на работодателите в областта на културата /БАРОК/ , член на БСК; представлявана от Анастас Попдимитров - председател

За Национално представените синдикати:

НСФ „Култура” към КНСБ, представлявана от председателят Иван Иванов и Сдружение Съюз на артистите в България, асоцииран член на КНСБ, представляван от Христо Мутафчиев – председател, Федерация „Култура” към КТ „Подкрепа”, представлявана от Стефанка Христова - председател, и Министерство на културата, представлявано от Вежди Рашидов - министър.

Цитираният БКТД е сключен в съответствие с чл. 51б КТ, - с участието всички национално представителни организации на работниците и служителите от една страна, и работодателите от друга страна , и действа след санкцията на Министерството на културата до 03.12.2016г.

С изненада научаваме, че въпреки наличието на сключен и действащ БКТД, на 22.02.201 6г. е сключено Споразумение между САБ и БАРОК с което се договарят следното:

1.                За 2016 г. не се допускат никакви съкращения в сектора (освен пенсиониране и напускане при желание)

2.                Считано от 01. 04. 2016 г. се пристъпва към въвеждане на увеличение на основното трудово възнаграждение с не по-малко от 12%

3.                Ръстът на възнагражденията да бъде заложен при планирането на бюджетите параграф Персонал

4.                Съгласно своите правомощия САБ договаря горното за своите членове

5.                Да бъде уведомено Министерство на културата

Цитираното Споразумение е сключено в нарушение на чл.56 от КТ, и чл.79 от БКТД, (Изменения и допълнения на БКТД се правят по реда на неговото приемане при изявена инициатива и писмено предложение на всяка една от страните), като влиза в противоречие и с принципите на равнопоставеност между социалните партньори, и по същество представлява дискриминация по признак синдикална принадлежност.

Заявяваме, че на горното основание ще търсим отговорност от всеки директор на театър при допуснато от него явно и ли прикрито неравностойно третиране на синдикалните ни членове.

Очакваме Вашите официални становища във връзка с цитираното споразумение от 22.02.2016г, особено това на МК, което вероятно вече е „уведомено” съгл. т.5 от оспорваното Споразумение, като настояваме да се вземе предвид следното:

Съюзът на работодателите (БАРОК), е изграден и представлява работодателите, които в болшинството си са директори на Държавни културни институти, с трудови договори са сключени с Министъра на културата;

САБ, по силата на Закона за творческите фондове, има и без това предоставени значителни предимства спрямо останалите социални партьори - нормативно регламентирани източници на финансиране, както и предоставени от държавата значителни недвижими имоти, почивни бази и други.

Считаме, че Вашите становища ще се превърнат в отправна точка за поставяне на социалния диалог върху равноправна, демократична и справедлива основа.

ИНЖ. ДИМИТЪР МАНОЛОВ, ПРЕЗИДЕНТ КТ ”ПОДКРЕПА”

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Нямаме власт да променим себе си. Имаме власт само над действията си.“

 Филип Пулман, английски писател, роден на 19 октомври преди 74 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.