МАРИЯНА АРСЕНОВА, директор на ДМБЦ – София

Уважаема публика,

Скъпи приятели на оперетното изкуство,  

Уважаеми колеги!

В един труден момент за българската култура, в момент на изпитания за нашето изкуство, се обръщам към вас :

– Нека не забравяме позитивното послание на нашия жанр.

– Нека всичките ни усилия бъдат за градивното и прогресивното в нашия театър.

– И преди всичко – апелирам – да не се обръща внимание на „алтернативни” източници на информация за театъра, тъй като те не са достоверни. Със своите тенденциозно манипулирани данни те единствено уронват престижа на Музикалния театър и помрачават все още плахите и крехки стъпки на напредък, които с много усилия отбелязваме.

Във връзка с това публикувам официалната информация, относно изнесените в интернет пространството манипулирани факти и данни.

№ ПОКАЗАТЕЛИ ІІ ПОЛУГОДИЕ 2014 г. ІІ ПОЛУГОДИЕ 2015 г.

1. Брой представления           60                   76

2. Брой зрители/билети   24 163          22 469

3. Приходи от билети        203 166 лв.  210  778 лв.

4. Средна цена за един продаден билет 8,41 лв. 9,38 лв.

В броя билети за второто полугодие на 2014 г. са включени 3533 броя билети с нулева цена. В данните за 2015 г. такива няма.

В данните, изнесени от „алтернативните” източници на информация, неправилно се използва за база общата сума на приходите за 2014 г., която е 607 605 лв. В тази сума са включени освен приходите от продадени билети, така също и приходи от продадени програми , наеми по договори, приходи от използване на сценични пространства, спонсорства и други източници на доходи.

Изнесените данни в представената по-горе таблица са извлечени от счетоводните документи на ДМБЦ. От тях ясно се вижда че приходите през второто полугодие на 2015 г. са със 7 612 лв. повече от същия период на 2014 г. Увеличили са се и зрителите с купен билет, а така също и средната цена на един продаден билет е по-висока.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Няма фиксиран или постоянен авторитет, а непрекъснат обмен на взаимна, временна, и преди всичко доброволна власт и подчинение“.

Михаил Бакунин, руски мислител и революционер, роден на 30 май преди 206 г.

Анкета

Одобрявате ли храната в ресторантите да е с по-нисък ДДС от книгите?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тялото” – за всеки, който търси доказателство за нашата уязвимост

 

Книгата се чете изключително леко. А това е майсторството: да разкажеш много сложни научни неща, незнайни факти, открития и събития, които изискват сериозно изучаване.

Сериали по време на криза

 

В „Южен вятър 2“ има стабилна „българска връзка“.

Достойнствата на една книга

 „Невидимата искра на Възраждането” е добросъвестно изследване, което разкрива малко познати дейтали от историята ни, както и невидимите на механизми на тайните общества и влиянието им върху възрожденските дейци.