МАРИЯНА АРСЕНОВА, директор на ДМБЦ – София

Уважаема публика,

Скъпи приятели на оперетното изкуство,  

Уважаеми колеги!

В един труден момент за българската култура, в момент на изпитания за нашето изкуство, се обръщам към вас :

– Нека не забравяме позитивното послание на нашия жанр.

– Нека всичките ни усилия бъдат за градивното и прогресивното в нашия театър.

– И преди всичко – апелирам – да не се обръща внимание на „алтернативни” източници на информация за театъра, тъй като те не са достоверни. Със своите тенденциозно манипулирани данни те единствено уронват престижа на Музикалния театър и помрачават все още плахите и крехки стъпки на напредък, които с много усилия отбелязваме.

Във връзка с това публикувам официалната информация, относно изнесените в интернет пространството манипулирани факти и данни.

№ ПОКАЗАТЕЛИ ІІ ПОЛУГОДИЕ 2014 г. ІІ ПОЛУГОДИЕ 2015 г.

1. Брой представления           60                   76

2. Брой зрители/билети   24 163          22 469

3. Приходи от билети        203 166 лв.  210  778 лв.

4. Средна цена за един продаден билет 8,41 лв. 9,38 лв.

В броя билети за второто полугодие на 2014 г. са включени 3533 броя билети с нулева цена. В данните за 2015 г. такива няма.

В данните, изнесени от „алтернативните” източници на информация, неправилно се използва за база общата сума на приходите за 2014 г., която е 607 605 лв. В тази сума са включени освен приходите от продадени билети, така също и приходи от продадени програми , наеми по договори, приходи от използване на сценични пространства, спонсорства и други източници на доходи.

Изнесените данни в представената по-горе таблица са извлечени от счетоводните документи на ДМБЦ. От тях ясно се вижда че приходите през второто полугодие на 2015 г. са със 7 612 лв. повече от същия период на 2014 г. Увеличили са се и зрителите с купен билет, а така също и средната цена на един продаден билет е по-висока.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„В областта на импровизацията музиката принадлежи на циганите. Без тях тя няма силата да съществува.“

Ференц Лист, унгарски пианист и композитор, роден на 22 октомври преди 209 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.