Актьорите от Родопския драматичен театър „Николай Хайтов” написаха открито писмо до депутатите, избрани от Смолян, с искане да защитят културните институции, заплашени от закриване, като попречат на поправки в закона за културата. 

Пълният текст на писмото им:

До народните представители от Смолян:

Даниела Дариткова - ГЕРБ

Дора Янкова - БСП

Петър Кадиев - АБВ (зам. председател в комисията за култура в Народното събрание)

Мустафа Карадайъ - ДПС

Родопският драматичен театър „Николай Хайтов” – Смолян отново е поставен пред опасността от закриване. След като беше преустановена дейността му в периода 2010-2014 г., той беше „създаден” отново с министерско постановление и веднага хвърлен на пазара без трупа, без администрация, без техническо оборудване и без нито един спектакъл. В резултат на това за две години театърът натрупа дефицит от 45 600.00 лв. и вече е в списъка на осемте застрашени културни института. На 18 февруари в интервю по БНТ зам.-министърът на културата Боил Банов заяви, че се подготвят изменения в Закона за закрила и развитие на културата, на базата на които ще се преобразуват застрашените културни институти в „открити сцени или държавни сцени, нещо което още не е уточнено”.

Ние, колективът на Родопския драматичен театър „Николай Хайтов”, настояваме незабавно (в качеството си на народен представител на Смолян) да направите всичко възможно да възпрепятствате промените в Закона за закрила и развитие на културата, които целят единствено и само унищожаването на извънстолични театри и превръщането им в арена за изява на популярни лица от екрана (мечки), като с това целия смолянски регион ще бъде обречен на бездуховност.

Разчитаме на вашата активна гражданска позиция. В противен случай, Вашето бездействие не може да бъде квалифицирано по друг начин, освен като НАЦИОНАЛНО ПРЕДАТЕЛСТВО.

От целия състав на Родопския драматичен театър „Н. Хайтов” - Смолян

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„В областта на импровизацията музиката принадлежи на циганите. Без тях тя няма силата да съществува.“

Ференц Лист, унгарски пианист и композитор, роден на 22 октомври преди 209 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.