24 Кадъра

Филмът ще бъде разпространяван сред политици, интелектуалци, медии и застъпници. Целта му е да допринесе за закриването на социалните домове до 2050 г. 80% от приблизително осемте милиона деца, които живеят в институции, където са лишени от семейна среда, всъщност имат семейства.

Храната е метафора за начина, по който хората използват властта си. 

Документалната прожекция е дело на американския режисьор Дейвис Гюгенхайм и ще дебютира в киносалоните на 2 октомври.

За австралийката не е новост да играе легендарни актриси. Преди 11 години тя представи Катрин Хепбърн в „Авиаторът“ – лента за живота на маниакалния майстор на самолети Хауърд Хюз, изигран от Леонардо ди Каприо. Бланшет получи „Оскар“ за представянето си като Хепбърн.

Режисьор ще бъде Ед Зуик. Романът на Лий Чайлд „Не се връщай“ беше публикуван през 2013 г.

Конкурентите са били  "Буферна зона" на Георги Дюлгеров, "Урок" на Кристина Грозева и Петър Вълчанов, "Дякон Левски" на Максим Генчев, "Досието Петров" на Георги Балабанов, "Омбре" на Захари Паунов, "Отрова за мишки" на Константин Буров и "Момичето от низката земя" на Ники Станчев.

 Лентата е озаглавена „The Headhunter’s Calling“.

Носителят на „Оскар” ще влезе в кожата на художничката Лили Елбе, родена като Ейнар Вегенер.

В състезателната програма участват над 90 филма от 33 държави. 30 заглавия от над 20 държави ще се представят пък в панорамата, която ще включи най-доброто от света.

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Всъщност няма нито изящен стил, нито изящна линия, нито прекрасен цвят. Единствената красота е достоверността, която става видима.“

Огюст Роден, френски скулптор, роден на 12 ноември преди 178 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).