ТОРСТЕН ЛАНДСБЕРГ, DW

Ако Кларк Гейбъл и Вивиан Лий в ролите на Рет Бътлър и Скарлет О’Хара нямаха право да се докосват, щеше ли тогава филмът “Отнесени от вихъра” да има същия успех и да се превърне в световна кинокласика?

От седмици работещите в сферата на седмото изкуство в Германия, които трябваше да прекратят всички снимки заради пандемията, обсъждат как да рестартират работата по новите си проекти. По време на изолацията заснемането не беше забранено, но заради заплахата от заразяване то се оказа практически невъзможно. Само няколко студия продължиха да работят по продукциите си, в това число на вечерни сериали.

Близостта е ключова

Актьорите играят с телата си, често са близо един до друг, не само в романтичните сцени, но и при инсценировката на скандали, сбивания и други. "Би било жалко, ако в бъдеще има по-малко еротични сцени. Това важи и за други ситуации: човешката близост е това, което описваме. Без нея не става", казва сценаристът Себастиан Андре.

От бранша взимат пример от Бундеслигата. “Научихме много от футболистите, тяхната ситуация е подобна на тази по време на снимки: има екипи пред и зад камерата, за които важат различни правила”. Ако дистанцията в една сцена не може да бъде поддържана повече от минута, актьорите ще трябва да бъдат поставяни под карантина. “Всички работещи трябва редовно да бъдат тествани за коронавирус“, казва филмовият продуцент Нико Хофман.

Актьорите под карантина губят следващите си проекти

Според актьора Ханс-Вернер Майер, трябва да се обърне повече внимание на това как да бъдат финансово компенсирани актьорите. “Тези, които по време на снимки трябва да са под карантина, нямат право да виждат семействата си и да поемат други ангажименти”.

Повишили са се и разходите на снимачната площадка, казва Нико Хофман: “Мерене на температурата, поддържане на протокол с контактите, стриктно спазване на хигиенните мерки. Работното време се повишава с до 20%, по този начин нарастват и разходите”, обяснява той.

Всички професионални групи, работещи във филмовата индустрия, срещат сходни проблеми. “Проектите постоянно биват отлагани”, казва Майер. Често остават само празни обещания без реални договори.

Хонорарите на авторите се изплащат на части, по правило последната и най-голяма сума се получава на първия ден от снимачната работа. Телевизионните канали са изплатили сумите, въпреки че продукциите се отлагат, казва сценаристът Себастиан Андре. Далеч по-трудно е за филмите и най-вече за малките продукции, които и иначе се осъществяват с минимални средства.

При нас интензивното писане продължава, защото рано или късно отново ще се снима и ще е необходим материал. "Освен това писането е най-малко опасната част от един филм. Така или иначе работим от вкъщи”, посочва сценаристът.

Няма застраховки за Ковид-19

Какво ще се случи, ако актьор или актриса се разболее тежко на снимачната площадка и има нужда от интензивно лечение? Най-належащият проблем за работещите в бранша е, че никоя застраховка не покрива прекратяването на работа заради случай на коронавирус.

Затова преди няколко седмици над 100 работещи в бранша изпратиха писмо до министрите на икономиката и културата на Германия Петер Алтмайер и Моника Грютерс. “Всяко заснемане на филм се превръща в бомба със закъснител”, пишат те и настояват за създаването на фонд, който да се използва в случай на прекратяване на работата. “Съюзът на продуцентите води разговори с Моника Грютерс за такъв фонд, за да могат продукциите да бъдат обезпечени и продължени”, казва Нико Хофман.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ЮБИЛЕЙ

    Препускай, индианецо!

     Гойко Митич на 80.

     

    За нас той беше идол, пример за подражание, олицетворение на Доброто, вечният смел и благороден индиански вожд, готов да воюва със злото в Америка в името на справедливостта и човешката хармония.

     

„Във всяко дете живее душа на поет.“

Ран Босилек, български писател и преводач, роден на 26 септември преди 134 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.

За Дизела и неговата предпоследна крачка

 

Историята на Кирил Николов нагледно доказва в какво се превръщат мечтите, ако ги преследваш упорито и последователно.