Журналист от вестник „Московский комсомолец“ е открил в държавния архив на Русия непубликувани страници от спомените на балерината Матилда Кшесинская. Статията е публикувана на 21 декември на сайта на изданието mk.ru.

Репортерът е открил, че печатната версия на мемоарите на балерината са редактирани. Повод за разследването стана огромния скандал, който разтресе Русия заради филма „Матилда“ на режисьора Алексей Учител. Лентата разказва за любовната връзка на престолонаследника Николай Романов с балерината от полски произход Матилда Кшесинская. Дори депутат от Държавната дума отправи молба към главния прокурор на Русия отново да провери сценария и разходите по филма. Много ортодоксални християни и патриотично настроени слоеве от руското общество не приемат връзката между бъдещия император и балерината.

„При внимателно четене на ръкописите от 1955 г. може да се установи, че на някои места е претърпял ревизия. Понякога оригиналният текст е зачеркнат, а на други места, обратното, сложени са вложки“, пише разследващият журналист.

Той е сигурен, че е намерил един от отрязаните фрагменти. Пасажът показва, че Матилда е била бременна от бъдещия император Николай ІІ. 

„В края на краищата аз излетях от шейната на снега и силно се нараних. Ако не беше това нещастие, скоро щях да стана майка. Едва по-късно, когато пораснах, разбрах, че тогава съм го загубила. По-късно говореха, че имам деца от наследника, но това не беше истина. Често съжалявам, че това не е така“, разказва балерината.

МАТИЛДА КШЕСИНСКАЯ е руска балерина, педагог, прима балерина на Мариинския театър, заслужила артистка на Императорските театри на Негово Величество, родена на 19 август 1872 г.. Известна е с връзките си с императорското семейство Романови. От 1892 г. до 1894 г. е любовница и фаворитка на бъдещия император Николай II, съпруга на великия княз Андрей Романов. След революцията от 1917 г. Матилда напуска Русия и имигрира. През 1925 г. сменя вярата си от католическа на православно християнска с приемно име Мария. През 1929 г. открива свое балетно студио в Париж. Нейният брат, Йосиф Кшесински, остава в Русия и танцува в Кировския театър до смъртта си през 1942 г. по време на блокадата на Ленинград. Матилда Кшесинская доживява до почти 100 години. Умира на 7 юни 1971 г. в Париж.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Надявам се, че хората ме възприемат като актьор. Никога не съм искал да бъда филмова звезда.”

Ал Пачино, американски актьор, роден на 25 април преди 78 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Капанът на политическата коректност

"Квадратът" е сатира за социалното лицемерие, липсата на емпатия и маймуната в човека

Лазар Николов. Страници от архива

Проф. Куюмджиев е съставил грижливо и с пиетет към автора тази интересна книга – документ за едно време, противоречиво, несвободно, но и определено творческо.

Любов на кръстовището на историята

Силвия Томова е написала своя роман „Грохот“ страстно и с вдъхновение.