Италианският режисьор Бернардо Бертолучи коментира обвиненията, на които беше подложен от група артисти, че сцената с изнасилването на 19-годишната Мария Шнайдер от Марлон Брандо във филма „Последно танго в Париж“ е снимана без съгласието на актрисата, съобщи people.com.

„Преди няколко години във Френската кинематография ме помолиха да разкрия детайлите при снимането на знаменитата „сцена с маслото“. Аз уточних, но, може би, не знаете, аз и Марлон Брандо решихме да не казваме на Мария, че ще използваме масло. Искахме да се види нейната спонтанна реакция“, споделя Бертолучи.

Режисьорът посочи, че хората, решили, че актрисата въобще не е предупредена за сцената с изнасилването, грешат. 

„Тя знаеше всичко, защото беше чела сценария, в който всичко е описано. Идеята с използването на маслото е единственото нововъведение. И това, което научих години по-късно е, че Мария е била оскърбена“, подчертава той.

Бертолучи беше разкритикуван за сцената с изнасилването в култовата сцена от актрисата Джесика Частейн. Режисьорката Ава Дюверней определи действията на Бертолучи като непростими. Прословутата сцена беше разкритикувана и от Крис Евънс, Джена Фишер и Анна Кендрик.

След „Последно танго в Париж“ Бертолучи снима „ХХ век“, Последния император“, „Малкият Буда“ и други впечатляващи филми.

Мария Шнайдер умира от рак на 3 февруари 2011 г. в родния си град Париж. На погребението ѝ присъстват Клаудия Кардинале, Ален Делон, Бернард Блие, Андрея Ферел и други. Делон чете спомен за актрисата от Бриджит Бардо.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 163 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.