ДИЛЯНА ТЕОХАРОВА, "Свободна Европа"

В историята на кинофестивала в Кан почти липсва българско присъствие. Затова участието на режисьорския тандем Весела Казакова и Мина Милева в тазгодишната програма е едно от най-големите постижения за българското кино въобще.

Филмът „Жените наистина плачат“ ще бъде излъчен в рамките на програмата „Особен поглед“. Той е финансиран от Националния филмов център и е подкрепен от френско-немската телевизия АРТЕ.

В главните роли участват трите сестри Екатерина, Весела и Биляна Казакови. Те са професионални актриси, които за пръв път играят съвместно на снимачната площадка именно в „Жените наистина плачат“.

Сред познатите имена в екипа са Ралица Стоянова, Йосиф Сърчаджиев, както и Мария Бакалова, която е избрана с кастинг още преди да добие популярност в Холивуд.

Весела Казакова е родена през 1977 г. в София и завършва актьорско майсторство в НАТФИЗ и продуцентство УНСС. Сред популярните й роли са тези във филмите “Мила от Марс” и „Откраднати очи“.

Актрисата е носителка на множество български и международни награди. Тя застава и зад камера, когато през 2008 г. с Мина Милева създават продуцентската компания Activist38.

Милева завършва анимационна кинорежисура в "LA CAMBRE" Брюксел и НАТФИЗ. Дълги години работи като анимационен режисьор, аниматор и продуцент във Великобритания.

Двете с Казакова са познати като автори на предизвикателни филми, които засягат социално-политически теми. Някои от тях са"Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС" и "Звярът е още жив".

През 2019 г. с премиера на фестивала в Локарно се появи и филмът "Котка в стената", наричан „политически некоректен“. На фона на Брекзит той разказва за отношенията на имигранти и местни жители във Великобритания.

Последният им проект „Жените наистина плачат“ е семейна социална драма с биографични елементи от историята на семейство Казакови. „Вдъхновението беше да се представи по по-сложен начин женската природа“, споделя Милева пред Джаз ФМ.

Филмът обаче далеч не се ограничава с личното:„В цялата тази семейна история от жени, в която всяка има отделна лична драма, понякога разгледана по хумористичен начин, стои нератифицирането на Истанбулската конвенция и невъзможността да се справим с проблемите на съвременното общество и защитата на жените.“ – казва Весела Казакова.

На въпрос на „Дневник“ дали филмите им са хибрид между игралното и документалното кино тандемът отговаря: „не е хибрид, това е нашият начин на работа. Това е нашето средство да сме близко до действителността”

„Жените наистина плачат“ ще дебютира на 14 юли, когато екипът ще излезе на червения килим заедно с продуцента Кристоф Брунше.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Компютрите сами по себе си са добри, но не и когато поглъщат човека."

Ингви Малмстийн, шведски музикант и композитор, роден на 30 юни преди 59 години  

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.