ДИЛЯНА ТЕОХАРОВА, "Свободна Европа"

Почти целият й живот минава пред камера. Е, понякога е и режисьор или продуцент, но е позната най-вече с участията си като актриса във вече над 70 филма.

На 6 юли Джоди Фостър ще бъде удостоена с почетната награда на филмовия фестивал в Кан – „Златна палма“. Тя ще бъде и почетен гост на 74-то издание на събитието.

Фостър е родена на 19 ноември 1962 г. и започва кариерата си на актриса на три години. Първоначално се снима предимно в реклами и още преди да започне училище тя вече изкарва пари. На 12 получава и първата си малка роля във филм на Мартин Скорсезе.

Тя се справя толкова добре в „Алиса вече не живее тук“ (1974), че Скорсезе я избира и за ролята на Ирис в „Шофьор на такси“, която ѝ носи първа номинация за Оскар.

Ирис е 12-годишна проститутка, която става обект на желание на главния герой, изигран от Робърт де Ниро. Фостър печели овации за способността си да пресъздаде такава сложна героиня в толкова ранна възраст.

Преди да навърши 30 актрисата вече има два "Оскар"-а – за участието си в „Обвинената“ (1988) и за ролята Кларис Старлинг в хитовия филм с Антъни Хопкинс - „Мълчанието на агнетата“.

Междувременно успява да завърши Френската гимназия в Лос Анджелис и колежа Йейл. През 1994 г. Фостър продуцира и участва във филма „Нел“, като за тази роля тя получава четвърта номинация за "Оскар". През същата година тя играе и в уестърн-комедията „Маверик“, заедно с Мел Гибсън.

Когато навлиза в 50-те си години, Джоди Фостър се състредоточава повече върху режисьорската професия. “Да си в петдесетте си години е преходен период за актьорите – не си достатъчно възрастен за старите герои, но и не си достатъчно млад, за да играеш младите. Така че си казах - добре, това е моето време да режисирам“, казва тя в интервю за Гардиън.

Някои от продукциите, които режисира, са „Бобърът“ (2011), „Пулсът на парите“ (2016), както и по един епизод на „Къща от карти“ и „Черно огледало“.

Като характер Фостър е позната със своите сдържаност и самоконтрол. Тя избягва да споделя политическите си възгледи или каквито и да е детайли отностно личния си живот. Актрисата рядко се поддава на очакванията за традиционните роли на звездите в Холивуд. В медиите тя често е описвана като „пословично дискретна“.

Джоди Фостър е също толкова непримирима и в професионален план. При избора си на роли Фостър винаги се е придържала към сложните героини, изправени пред трудни предизвикателства.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Снобите нямат врагове и затова злословят по адрес на всички с надеждата да си спечелят някой.“

Фредерик Бегбеде, френски писател, роден на 21 септември преди 56 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.