Римейкът на трилогията за Хан Аспарух – „Ханът и империята“ на режисьора Людмил Стайков, ще бъде показан на София Филм Фест

“Този филм е на 40 години. Останал е в спомените ми с епичността на филма. Вълнуващият разказ, който е за филма и това ме провокира. Той не е достатъчно експлоатиран като други филми, повтаряни по телевизията, защото това е кино филм, който е за голям екран.

Това ме провокира, тези впечатления да ги пресъздадеме сега, 40 години по-късно. Да намерим нов живот на този филм, естествено на голям екран, защото само така може да бъде възприет в неговата цялост и сила така, както е замислен от авторите”, казва продуцентът Добромир Чочов.

Всъщност „Ханът и империята“ е нов филм, който е реализиран, благодарение на дигитално реставрираните кадри от епичната трилогия “Хан Аспарух”. Това е нов драматургичен разказ и ново представяне на филма, което Людмил Стайков е направил като техническа реализация.

От близо 6 часа заснети кадри са избрани отделни моменти, като е създадена и изцяло нова звукова среда, като са запазени гласовете на актьорите, сред които са Стойко Пеев, Антони Генов, Васил Михайлов, Ваня Цветкова, Аня Пенчева, Йосиф Сърчаджиев, Богомил Симеонов, Джоко Росич, Петър Слабаков.

“Това са плеяда актьори, които нямаше как да си позволим лукса да озвучаваме. Още повече, че те са добре познати в обществото”.  При създаването на новата звукова среда това се оказва проблем, защото никъде не се пазят тракове само с диалога на актьорите.

„ХАН АСПАРУХ“ е български 3-сериен игрален филм (исторически, драма) от 1981 година на режисьора Людмил Стайков, по сценарий на Вера Мутафчиева. Оператор е Борис Янакиев. Музиката във филма е композирана от Симеон Пиронков. Художник на постановката е Богоя Сапунджиев.

Баталните сцени са снимани край село Рибен (Плевенско) през август 1980 г. и на язовир "Искър" (Самоков). Основно са използвани школниците от школата за запасни офицери в Плевен, както 13 хиляди мобилизирани запасняци  от Плевенски и Ловешки окръг.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Три неща е трудно да спреш да вършиш, веднъж започнал:

-  да ядеш нещо вкусно

-  да беседваш с приятел, върнал се от поход

-  да се чешеш там, където те сърби”

Козма Прутков, руски измислен писател, роден на 11 април преди 218 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Антъни Хопкинс и Оливия Колмън правят „Бащата” неповторимо преживяване

 

Филмът  получи 6 номинации за „Оскар“, между които за главна мъжка и поддържаща женска роля.

"Борат 2" – феминистка приказка

 

 

Най-очевидният, но съвсем не единствен прочит е, че филмът е политическа сатира.

За опашката, кандидат-президента и вечната ни орис

 

 

Опашката“ (2021) е писан седем години. Замислен и реализиран е преди пандемията и звучи като дистопия.