Френски съд осъди за плагиатство Горан Брегович (65), съобщи dnevnik.hr. Той трябва да плати на френския музикант Ерик Масиас (76) 1 милион евро заради кражбата на композицията за "Аризонска мечта". Само в САЩ той е спечелил от нея над 7 млн. евро. Брегович е първият музикант от Балканите, който е осъден на такава голяма сума.

Делото продължи десет години. "По-добре късно, отколкото никога!", е коментирал французинът. "Аризонска мечта" е един от най-касовите филми на Емир Кустурица и Брегович през 90-те години с участието на Джони Деп и Фей Дънауей.

Преди време Емир Кустурица нарече Горан Брегович "крадец" заради песента във филма "Underground". Спорът бе решен с 1 млн. марки обезщетение, които режисьорът плати, за да може да продължи кинопродукцията. Оттогава двамата не общуват помежду си.

Брегович е известен с композициите си с духова музика и български народни песни.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

Сидни Лъмет , американски режисьор, роден на 25 юни преди 98 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.