Мартин Скорсезе – един от най-авторитетните съвременни режисьори,  критикува  филмите със супергерои, които в момента са водеща сила в съвременната филмова индустрия.

"Не ги гледам. Опитах, знаете ли. Но това не е кино."

Той казва и, че най-близкото нещо, с което може да ги сравни, оценявайки колко добре са направени и как актьорите дават най-доброто от себе си при тези обстоятелства, са тематичните увеселителни паркове. 

"Това не е кино за човешки същества, които се опитват да предадат емоционални, психологически преживявания на друго човешко същество", категоричен е Скорсезе.

Изказването предизвика и вълна от неодобрителни коментари в "Туитър", включително и от страна на режисьори на филми, базирани на комикси, разочаровани от факта, че един от техните кумири коментира качествата на произведенията им без всъщност да ги е гледал, както сам признава.

Миналата година президентът на "Марвел студиос" Кевин Файги защити филмите си от критики като тези на Скорсезе, като обяви, че липсата на големи отличия не е признак за липсата на качества или амбиция.

"Може би е лесно да отхвърлиш видеоефектите или летящите хора, или космическите кораби, или милиарди долари печалби", коментира тогава Файги и допълни, че може би е лесно да кажеш, че вече си бил възнаграден по даден начин, но припомня и че Алфред Хичкок така и не е получавал награда за режисура, но това не значи нищо.

МАРТИН СКОРСЕЗЕ е американски кинорежисьор, сценарист, продуцент и актьор от италиански произход, роден на 17 ноември 1942 г. Носител е на наградите „Оскар“, „Сезар“, „Грами“, две награди „Бодил“, три награди „Еми“, по четири награди на „БАФТА“ и „Златен глобус“. Най-известните му филми са „Шофьор на такси“, „Разяреният бик”, „Нос Страх”, „Казино”, „Бандите на Ню Йорк”, „Авиаторът”, „Вълкът от Уолстрийт” . Последният филм "Ирландецът" с участието на Джо Пеши, Харви Кайтел, Робърт де Ниро и Ал Пачино, който направи премиерата си миналия уикенд по време на филмовия фестивал в Ню Йорк, получи висока оценка от критиката, особено за употребата на технологията за подмладяване и състаряване на актьорите.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • НОВА КНИГА

    Евелина Йекер  - „В името на живота“

    Млада жена пише писма на психотерапевтката си д-р Дорман между сесиите, а после изведнъж изчезва безследно. 

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Интелигентният човек се бори за изгубени каузи, защото осъзнава, че останалите не са каузи, а просто ефекти.“

Е. Е. Къмингс, американски поет и драматург, роден на 14 октомври преди 125 години

Анкета

Одобрявате ли Нобеловите награди на Олга Токарчук и Петер Хандке?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Ах, този Жокер!

 

В „Жокера“ Финикс открадва шоуто и доказва, че е един от най -добрите и подготвени актьори на съвремието ни.

"Потъване в Мъртво море" – всеки детайл си тежи на мястото

В тези разкази има напрежение, има пребогат език, който създава картини, които можеш да пипнеш и подушиш. 

Лекът срещу пораженията на „Поразените“

Допада ми способността на романистката да бъде честна към историята – за първи път в български роман видях сцена, която отдавна исках да бъде създадена – как с користна и пропагандна цел комунистите използват черните забрадки на майките на убитите от жандармерията партизани преди 9 септември за гнусния си план чрез т.н. Народен съд да се разправят със своите противници .