Мартин Скорсезе – един от най-авторитетните съвременни режисьори,  критикува  филмите със супергерои, които в момента са водеща сила в съвременната филмова индустрия.

"Не ги гледам. Опитах, знаете ли. Но това не е кино."

Той казва и, че най-близкото нещо, с което може да ги сравни, оценявайки колко добре са направени и как актьорите дават най-доброто от себе си при тези обстоятелства, са тематичните увеселителни паркове. 

"Това не е кино за човешки същества, които се опитват да предадат емоционални, психологически преживявания на друго човешко същество", категоричен е Скорсезе.

Изказването предизвика и вълна от неодобрителни коментари в "Туитър", включително и от страна на режисьори на филми, базирани на комикси, разочаровани от факта, че един от техните кумири коментира качествата на произведенията им без всъщност да ги е гледал, както сам признава.

Миналата година президентът на "Марвел студиос" Кевин Файги защити филмите си от критики като тези на Скорсезе, като обяви, че липсата на големи отличия не е признак за липсата на качества или амбиция.

"Може би е лесно да отхвърлиш видеоефектите или летящите хора, или космическите кораби, или милиарди долари печалби", коментира тогава Файги и допълни, че може би е лесно да кажеш, че вече си бил възнаграден по даден начин, но припомня и че Алфред Хичкок така и не е получавал награда за режисура, но това не значи нищо.

МАРТИН СКОРСЕЗЕ е американски кинорежисьор, сценарист, продуцент и актьор от италиански произход, роден на 17 ноември 1942 г. Носител е на наградите „Оскар“, „Сезар“, „Грами“, две награди „Бодил“, три награди „Еми“, по четири награди на „БАФТА“ и „Златен глобус“. Най-известните му филми са „Шофьор на такси“, „Разяреният бик”, „Нос Страх”, „Казино”, „Бандите на Ню Йорк”, „Авиаторът”, „Вълкът от Уолстрийт” . Последният филм "Ирландецът" с участието на Джо Пеши, Харви Кайтел, Робърт де Ниро и Ал Пачино, който направи премиерата си миналия уикенд по време на филмовия фестивал в Ню Йорк, получи висока оценка от критиката, особено за употребата на технологията за подмладяване и състаряване на актьорите.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Всеки път, когато една жена се изправи и се застъпи за себе си, без да го знае, тя се застъпва за всички жени."

Мая Анджелоу, американска писателка и драматург, родена на 4 април преди 92 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.