"Апокалипсис сега: Финалната версия" на  Франсис Форд Копола ще тръгне по кината тази есен, но в някой IMAX кина ще бъде показан на 15 и 18 август, съобщи „Гардиън”.

Новият вариант Копола създаде по повод 40-годишнината на филмовата класика, която се счита за една от най-добрите военни ленти на всички времена. Всъщност този филм е Apocalypse Now Redux, от 2001 г. но сега режисьорът е добавил 49 минути и цяла отделна сюжетна линия към оригиналната версия, чието времетраене е 2 часа и 33 минути. Сега Копола е скъсил версията от 2001 г. с 20 минути.

"Апокалипсис сега: Финалната версия" беше показан за пръв път през април на филмовия фестивал "Трайбека".

Филмът е посветен на войната във Виетнам и е направен по мотиви от романа на Джоузеф Конрад "Сърцето на мрака", като действието е преместено от Африка във Виетнам и Камбоджа. В него участват актьорите Мартин Шийн, Марлон Брандо, Денис Хопър и Робърт Дювал.

"Апокалипсис сега" е известен и с проблематичната си продукция. Много актьори отказват на Копола да участват във филма - Стив Маккуин, Ал Пачино, Джак Никълсън, Робърт Редфорд. Те никак не са вдъхновени от идеята да изкарат няколко месеца във филипинската джунгла, където протича снимачният процес. След това тайфун унищожава голяма част от декорите. Мартин Шийн получава инфаркт по време на снимките. А когато Марлон Брандо пристига на снимачната площадка, той е напълнял, което не отговаря на персонажа му според сценария. Освен това той не е научил репликите си.

Лентата разказва за пътешествието на капитал Уилард (Мартин Шийн), изпратен в Камбоджа, за да убие полковник Уолтър Кърц (Марлон Брандо), който се е оттеглил в джунглата, загубил е разсъдъка си и се е провъзгласил за божество сред местни бойци. Най-известната сцена от филма е нападение с хеликоптери на фона на музиката на Вагнер, както и репликата героя на Робърт Дювал: "Обичам миризмата на напалм рано сутрин."

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • БЕЛЕЗНИЦИ

    Седем години затвор за две страници текст

    В знак на солидарност с журналистката и редакторка в "Радио Свобода", обвинена в тероризъм, Светлана Прокопиева много руски медии днес препечатаха този текст.

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 169 години

Анкета

Одобрявате ли Нобеловите награди на Олга Токарчук и Петер Хандке?

Да - 61.5%
Не - 11.5%
На Токарчук – да, на Хандке – не. - 23.1%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Как Ндрангета източва еврофондовете

Дори в ЕС може да се каже, че вече въпросът не е „Дали организираната престъпност е във властта, а Колко власт тя притежава...” А какво да кажем за Западните Балкани? Ами за по-малко демократичните и дори несъвсем-демократични държави?

"АПАРТ" -  театрална култура и човещина

Драматургично текстовете са подбрани чудесно от Людмила Сланева. Подобни текстове са огромен риск, защото можеш лесно и неусетно да минеш в нещо като рецитал или емоционален шантаж, което веднага би се усетило от публиката. 

Завръщане към корените на сагата

Камерън създава завладяващ, емоционално наситен, стегнат , суперзрелищен спектакъл, с ясни послания – трябва да се борим за съдбата си и да надделеем над амбициите на машините.