Анита Димитрова, "СЕГА"

След седем дни, изпълнени със 154 късометражни филма от цял свят, разнообразна музикална програма на открито, лекции на гостуващи експерти, срещи на киноиндустрията, сесии за финансиране на проекти и дори практически упражнения за най-малките, фестивалът за късо кино In The Palace обяви лауреатите в юбилейното си 15-о издание. Въпреки доброто настроение на закриващата церемония организаторите на фестивала, вече партньор на Американската филмова академия, отправиха своите обвинения към съорганизаторите от ДКИ-КЦ "Двореца" в Балчик. 

Екипът обяви публично притесненията си от определени порочни практики, спъващи оптималното провеждане и развитието на фестивала. Нещо повече, от In The Palace заявиха, че преустановяват организацията и провеждането на феста до разрешаване на казуса. Поискаха и оставката на Жени Михайлова, директор на ДКИ-КЦ "Двореца" в Балчик - мястото, което от години заема ролята на съорганизатор на събитието. Според директора на фестивала Цанко Василев и колегите му последните пет години са преминали във враждебна атмосфера и обтегнати отношения.

Това се случва в годината, в която късометражният фест в Балчик беше одобрен официално от Филмовата академия в САЩ да изпраща своите победители за разглеждане от комисията на наградите "Оскар". Подобно признание е без аналог в историята на българската филмова индустрия и ще отвори големи възможности пред три продукции.

Най-добрият роден късометражен филм "Банго Васил" на Милен Витанов е първият, който ще се бори да влезе в селекцията на 91-вите награди "Оскар". Заедно с него към комисията на Филмовата академия ще потегли най-добрият анимационен филм от международната селекция - Confino на Нико Бономоло от Италия, както и ирландският Wave на Бенджамин Клиърли и Ти Джей О'Грейди Пейтън.

Специално споменати бяха белгийският Downside Up и италианският Have No Fear.

В секцията за студентски продукции журито в Балчик отличи българския Shadows на Виктория Караколева, чешката анимация Happy End и документалния The Sandman от САЩ.

Специалната награда на Софийски университет "Св. Климент Охридски" спечели "Срам" на режисьора Петър Крумов.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • НАСЛЕДСТВО

    Антибиблиотеката на Еко, или колко важни са непрочетените книги

    Четенето носи допълнителни ползи за човека. Данните показват, че то намалява стреса, задоволява нуждите от социални връзки, подобрява уменията за общуване и емпатия, усилва определени когнитивни способности

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Когато обичаш литературата, книгите и големите поети, дори най-циничните, има нещо, което те тегли нагоре.“

Жана Моро, френска актриса, родена на 23 януари преди 91 години

Анкета

Пловдив '2019 ще бъде ли провал?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Южен вятър“ е филм за покваряващата сила на корупцията

Чудил съм се често какво не достига на нашите филми , за да са така комплексно ефективни, дори най-стойностните от тях.

Гангстерският рай у съседите

Сръбският "Южен вятър" ни връща в 90-те

Новият Йонеско

Матей Вишниек може да се нарече една от емблемите на съвременния начин на модерно мислене за театър.