Френският писател и режисьор Давид Фоенкинос ще е звездата на Международния филмов фестивал "Любовта е лудост", който се открива на 21 август във Варна, съобщиха организаторите. Той ще представи в конкурсната програма филма си „Деликатност" по едноимения си роман, с Одри Тоту в главната роля.

Това е 23-тото издание на феста. Той ще продължи 10 дни, в които ще бъдат показани близо 90 филма. Специална програма в него ще бъде посветена на 100-годишния юбилей на българското кино, а откриването ще е с „Каръци” на Ивайло Христов извън конкурсната програма.Преди дни той спечели в Москва наградата „Златен св. Георги". В конкурсната програма ще участва „Събирач на трупове" на режисьора Димитър Димитров. Извън конкурса ще бъдат премиерите на „Бартер" на Атанас, „Жената на моя живот" на Антони Дончев, създаден по действителна история.

Френското кино ще участва с 4 от най-новите си заглавия с участието на Катрин Деньов, Киара Мастрояни, Шарлот Гинзбург, Луи Гарел, Гейбриъл Бърн. Останалите филми в конкурса ще бъдат от Испания, Португалия, Полша, Русия, Украйна, Иран, Китай, Тайланд и Уругвай – за първи път в България.

Петчленното международно жури ще е с председател проф. Любомир Халачев, ректор на НАТФИЗ.

В панорамната секция зрителите ще видят „Дийпан" на Жак Одиар, както и още филми, получили най-престижни награди през последната година в Кан, Берлин, Венеция и Сан Себастиан. балканско кино, панорама, организирана съвместно с Международния кинофестивал „Златна кайсия" – Ереван, панорама на съвременното полско кино, организирана съвместно с Полския институт. Ще бъде показан биографичен филм за  футболиста Лионел Меси.

От „златния фонд" на българското кино ще бъдат представени филми и панорами, посветени на творчеството на двама от най-забележителните български сценаристи, Валери Петров (In memoriam) и Георги Мишев (80 години).

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Истинската любов не идва при вас – тя трябва да бъде вътре във вас.“

Джулия Робъртс, американска актриса, родена на 28 октомври преди 53 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.