82 актриси протестираха на филмовия фестивал в Кан, като изкачиха демонстративно стълбите на входа, хванати за ръце, и се снимаха там, съобщи Нова тв.

Протестът беше срещу дискриминацията на жените в киното. 

Причината да са 82 е, че в десетилетната история на фестивала само 82 филма, направени от жени, са били част от надпреварата. За същия период са били включени близо 1700 филма, направени от мъже.

Когато става дума за носителите на голямата награда „Златната плама”, неравенството е още по-голямо. Отличието са взимали 71 режисьори и само две жени.

"Всички ние сме част от филмовото изкуство. Жените не са малцинство на света. Но ако погледнете състоянието на нашата индустрия, ще си помислите, че са. Изискваме нашето работно място да бъде многообразно. Да отразява света, в който живеем всъщност. Свят, който позволява на всяка една от нас - пред и зад камерата, да стои рамо до рамо с колегите си мъже", заяви актрисата Кейт Бланшет.

Фестивалът в Кан от години отнася критики за дискриминация. Едно от изискванията му, например, е жените да се движат единствено на високи токчета. Преди няколко години стана скандал с дама, която не можеше да бъде на токчета заради изкуствения си крак. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 77 години

Анкета

Нормално ли е премиерът да рекламира фирма за хазарт?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.

След края на сезона

Програмирането му  по bTV е извън всяка критика. Може да се гледа безпроблемно само от пенсионери, домакини и безработни.

„Янините девет братя” – опера от Любомир Пипков” от Пламен Карталов (ревю)

Авторът е отворил партитурата на този безспорен шедьовър с амбицията да разкрие и преосмисли образа на неговите философски, психологически и социално- обществени послания.