Журито на  ХХХVІІ Международен студентски фестивал (категория кино и театър) ВГИК (Москва) присъди най-високата награда „Grand Prix“ на българския късометражен филм „Изпитание“. Лентата е дипломна работа на младата режисьорка Боя Харизанова, а неин ръководител е Людмил Стайков.

Филмът вероятно ще бъде показан и във Франция. Такова е желанието на председателя на международното жури, видния френски продуцент, сценарист, актьор, писател и президент на Фонда Alliance Française Жером Клеман. Според него „Изпитание“ е пример за пресъздаване на дълбочината на даден проблем.

Международният фестивал във ВГИК се проведе от 13 до 17 ноември т.г. и събра млади дарования от 40 киноучилища от 35 страни по света – Белгия, България, Испания, Еквадор, Аржентина, САЩ, Великобритания, Израел, Швейцария, Канада, Сингапур, Мексико, Франция и други страни от петте континента. Основан през 1961 г.,  той е авторитетна сцена за заявка на творческите възможности на младите дарования,  място, където студентите от различни киноуниверситети по света показват своите учебни, курсови, дипломни кино и театрални творби.

Главната задача на фестивала е поощряване на таланта на младите творци. През годините негови лауреати са такива световно известни имена като Андрей Кончаловский, Вадим Абдрашитов, Александр Миндадзе, Отар Иоселиани, Елем Климов.

В рамките на събитието се проведе международен театрален фестивал, в който взеха участие 10 театрални колектива от Русия, Гърция, Китай и Сърбия. Международното жури присъди първа награда на постановката „Маяковски” на студентите от ВГИК.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Ако съм успяла да озаря дори едно-единствено тъжно детство, значи съм напълно удовлетворена.“

Астрид Линдгрен, шведска писателка, родена на 14 ноември преди 111 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).