Германският режисьор Марк Форстър ще възроди забравен сценарий на легендарния си колега Стенли Кубрик, съобщи „Гардиън“. Той възнамерява да направи епична трилогия за Американската гражданска война по сценария на Кубрик „The Downslope“.

Историята проследява съперничеството между генерала от Съюза Джордж Армстронг Къстър и полковника от Конфедерацията Джон Сингълтън Мосби, наричан още Сивия дух заради бързината и находчивостта си на бойното поле. Сценарият е написан преди почти 60 години, през 1956 г., скоро след дебюта на Кубрик „Страх и желание“, но е оставен заради работата по друга историческа лента - „Пътеки на славата“.

Бруталните тактики, използвани от двамата мъже, постепенно прерастват в лична омраза. Къстър изгаря ферми и домове, за да прекъсне линиите за доставки на Конфедерацията, докато Мосби използва тактиката на партизанската война, включваща изненадващи атаки върху отделни отряди на Съюза.

Проектът ще надгради идеята на Кубрик, като вторият и третият филм ще засягат договорите след края на войната и последвалите събития.

45-годишният Форстър направи име с прожекцията си „Пътят към Невърленд“ през 2004 г. През 2007 г. режисира екранизацията на романа „Ловецът на хвърчила“ от Халед Хосейни, а следващата година излезе филмът му от поредицата за Джеймс Бонд - „Спектър на утехата“. Лентата се представи добре в боксофиса, макар да беше определена за най-слабия филм за агент 007. През 2013 г. той режисира „Z-та световна война“ с Брад Пит по едноименната книга на Макс Брукс.

СТЕНЛИ КУБРИК остави редица незавършени проекти, когато почина на 70 години през 1999 г. Сред тях е епичен филм за живота на Наполеон както и драмата за Холокоста „The Aryan Papers“. Стивън Спилбърг базира филма си „A.I.: Изкуствен интелект“ от 2001 г. на поредица бележки и непълни негови сценарии. През 2013 г. се появи информация, че Спилбърг ще направи минисериал по историята на Кубрик за Наполеон, но проектът не е реализиран.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Нямаме власт да променим себе си. Имаме власт само над действията си.“

 Филип Пулман, английски писател, роден на 19 октомври преди 74 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.