Германският режисьор Марк Форстър ще възроди забравен сценарий на легендарния си колега Стенли Кубрик, съобщи „Гардиън“. Той възнамерява да направи епична трилогия за Американската гражданска война по сценария на Кубрик „The Downslope“.

Историята проследява съперничеството между генерала от Съюза Джордж Армстронг Къстър и полковника от Конфедерацията Джон Сингълтън Мосби, наричан още Сивия дух заради бързината и находчивостта си на бойното поле. Сценарият е написан преди почти 60 години, през 1956 г., скоро след дебюта на Кубрик „Страх и желание“, но е оставен заради работата по друга историческа лента - „Пътеки на славата“.

Бруталните тактики, използвани от двамата мъже, постепенно прерастват в лична омраза. Къстър изгаря ферми и домове, за да прекъсне линиите за доставки на Конфедерацията, докато Мосби използва тактиката на партизанската война, включваща изненадващи атаки върху отделни отряди на Съюза.

Проектът ще надгради идеята на Кубрик, като вторият и третият филм ще засягат договорите след края на войната и последвалите събития.

45-годишният Форстър направи име с прожекцията си „Пътят към Невърленд“ през 2004 г. През 2007 г. режисира екранизацията на романа „Ловецът на хвърчила“ от Халед Хосейни, а следващата година излезе филмът му от поредицата за Джеймс Бонд - „Спектър на утехата“. Лентата се представи добре в боксофиса, макар да беше определена за най-слабия филм за агент 007. През 2013 г. той режисира „Z-та световна война“ с Брад Пит по едноименната книга на Макс Брукс.

СТЕНЛИ КУБРИК остави редица незавършени проекти, когато почина на 70 години през 1999 г. Сред тях е епичен филм за живота на Наполеон както и драмата за Холокоста „The Aryan Papers“. Стивън Спилбърг базира филма си „A.I.: Изкуствен интелект“ от 2001 г. на поредица бележки и непълни негови сценарии. През 2013 г. се появи информация, че Спилбърг ще направи минисериал по историята на Кубрик за Наполеон, но проектът не е реализиран.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • БЕЛЕЗНИЦИ

    Седем години затвор за две страници текст

    В знак на солидарност с журналистката и редакторка в "Радио Свобода", обвинена в тероризъм, Светлана Прокопиева много руски медии днес препечатаха този текст.

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Никой народ няма в живота си толкоз и таквиз груби противоречия и несъобразности, колкото има в живота на нашия народ. Бедни материално и невежествени духом, мнозина от нас искат да се покажат, че са нещо повече, от каквото са.“

Петко Славейков, поет и журналист, роден на 17 ноември преди 192 години

Анкета

Готови ли сте да направите нещо безвъзмездно за обществото?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Соня Йончева и Националният филхармоничен оркестър – енергия и класа

Бравурните аплаузи искрено развълнуваха звездата, която благодари на българската публика с 3 биса, а след концерта повече от 2 часа раздаваше автографи.

Пикасо рисува по-грозно от Любен Зидаров

"Копирането на нечий успешен модел е лесно и (относително) безрисково. Създаването на свой собствен е несравнимо по-трудно и далеч по-рисковано", пише издателят Манол Пейков.

Любен Зидаров е много по-голям от това, което днес ще изплюем за него

Не е ли по-добре, когато става дума за изкуство, да имаме предвид, че то няма еднозначно възприемане, няма правилно или неправилно, след като вълнува.