Церемонията ще се състои на 26 юни 2017 г. от 19.00 ч. в Театъра на армията.

НОМИНАЦИИ ЗА ФИЛМИ

Най-добър пълнометражен игрален филм:

1. „Безбог”

2. „Слава”

3. „Спомен за страха”

Най-добър късометражен игрален филм:

1. „Дрехи”

2. „Куче”

3. „На червено”

Най-добър документален филм:

1. „Книжарят”

2. „От Кремона до Кремона”

3. „Пощальонът”

Най-добър анимационен филм:

1. „Зоотроп”

2. „Как се скараха орисниците”

3. „Пътуваща страна”

Най-добър дебютен филм /за всички видове кино/:

1. „Безбог”

2. „Пустиняци”

3. „Христо”

НОМИНАЦИИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО МАЙСТОРСТВО

Режисура /за всички видове кино/:

1. Иван Павлов – „Спомен за страха”

2. Кристина Грозева, Петър Вълчанов – „Слава”

3. Ралица Петрова – „Безбог” 

Сценарий /за всички видове кино/:

1. Григор Лефтеров – „Христо”

2. Красимир Крумов-Грец – „Спомен за страха”

3. Кристина Грозева, Петър Вълчанов, Дечо Таралежков – „Слава”

Филмова музика /за всички видове кино/:

1. Божидар Петков – „Спомен за страха”

2. Виктор Чучков – „Пеещите обувки”

3. Петър Дундаков – „Пощальонът”

Операторско майсторство /за всички видове кино/:

1. Веселин Христов – „Пеещите обувки”

2. Крум Родригес – „Слава”, „Безбог”

3. Светла Ганева – „Спомен за страха”

Най-добра главна женска роля:

1. Ирена Иванова – „Безбог”

2. Маргита Гошева – „Слава”

3. Рая Пеева – „Пеещите обувки”

Най-добра главна мъжка роля:

1. Димитър Николов – „Христо”

2. Ивайло Христов – „Спомен за страха”

3. Стефан Денолюбов – „Слава”

Най-добра поддържаща женска роля:

1. Йорданка Стефанова – „Спомен за страха”

2. Пламена Гетова – „Летовници”

3. Радена Вълканова – „Маймуна”

Най-добра поддържаща мъжка роля:

1. Димитър Крумов – „Христо”

2. Ованес Торосян – „Спомен за страха”

3. Филип Аврамов – „Летовници”

Филмова сценография /за всички видове кино/:

1. Анастас Янакиев – „Спомен за страха”

2. Ванина Гелева – „Слава”, „Безбог”

3. Северина Стоянова – „Маймуна”, „Пеещите обувки”

Художник по костюми /за всички видове кино/:

1. Анна Боянова – „Христо”

2. Боряна Семерджиева – „Летовници”

3. Соня Деспотова, Ани Луканова – „Спомен за страха”

Филмов монтаж /за всички видове кино/:

1. Виктория Радославова – „Христо”, „Куче”

2. Мария Ханджиева – „Спомен за страха”

3. Стефан Бояджиев – „Летовници”, „Блян за щастие”

Звукорежисьор /за всички видове кино/:

1. Борис Драганов – „Спомен за страха”

2. Иван Андреев – „Слава”, „Пеещите обувки”, „От признателните потомци”

3. Момчил Божков – „Летовници”, „От Кремона до Кремона”, „Пощальонът”

Филмова теория и критика:

1. Васил Гендов - Трънливият път на българския филм, Жана Гендова - Това, което се премълчава в историята на българския филм

2. Невелина Попова – Драматургичното пространство на анимацията

3. Петър Кърджилов – Озарения в полите на Витоша. Летопис на ранното кино в София  (1896-1915)  

БФА (Българската филмова академия) представя за първи път от 2010 г. цялата кинематографична общност: Съюз на българските филмови дейци, Българска асоциация на кинорежисьорите, Асоциация на българските оператори, Сдружение на филмовите и телевизионните режисьори, Българска асоциация на филмовите, телевизионни и радио сценаристи,  Българска асоциация на независимите художници аниматори "Пройко Пройков", Асоциация на филмовите продуценти, Асоциация на българските независими продуценти, Асоциация на българските филмови продуценти, Асоциация "Академика 21".

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Когато красива жена се появи на вратата, здравият разум излиза през прозореца.“

Маргарет Атууд, канадска писателка, родена на 18 ноември преди 79 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).