Церемонията ще се състои на 26 юни 2017 г. от 19.00 ч. в Театъра на армията.

НОМИНАЦИИ ЗА ФИЛМИ

Най-добър пълнометражен игрален филм:

1. „Безбог”

2. „Слава”

3. „Спомен за страха”

Най-добър късометражен игрален филм:

1. „Дрехи”

2. „Куче”

3. „На червено”

Най-добър документален филм:

1. „Книжарят”

2. „От Кремона до Кремона”

3. „Пощальонът”

Най-добър анимационен филм:

1. „Зоотроп”

2. „Как се скараха орисниците”

3. „Пътуваща страна”

Най-добър дебютен филм /за всички видове кино/:

1. „Безбог”

2. „Пустиняци”

3. „Христо”

НОМИНАЦИИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО МАЙСТОРСТВО

Режисура /за всички видове кино/:

1. Иван Павлов – „Спомен за страха”

2. Кристина Грозева, Петър Вълчанов – „Слава”

3. Ралица Петрова – „Безбог” 

Сценарий /за всички видове кино/:

1. Григор Лефтеров – „Христо”

2. Красимир Крумов-Грец – „Спомен за страха”

3. Кристина Грозева, Петър Вълчанов, Дечо Таралежков – „Слава”

Филмова музика /за всички видове кино/:

1. Божидар Петков – „Спомен за страха”

2. Виктор Чучков – „Пеещите обувки”

3. Петър Дундаков – „Пощальонът”

Операторско майсторство /за всички видове кино/:

1. Веселин Христов – „Пеещите обувки”

2. Крум Родригес – „Слава”, „Безбог”

3. Светла Ганева – „Спомен за страха”

Най-добра главна женска роля:

1. Ирена Иванова – „Безбог”

2. Маргита Гошева – „Слава”

3. Рая Пеева – „Пеещите обувки”

Най-добра главна мъжка роля:

1. Димитър Николов – „Христо”

2. Ивайло Христов – „Спомен за страха”

3. Стефан Денолюбов – „Слава”

Най-добра поддържаща женска роля:

1. Йорданка Стефанова – „Спомен за страха”

2. Пламена Гетова – „Летовници”

3. Радена Вълканова – „Маймуна”

Най-добра поддържаща мъжка роля:

1. Димитър Крумов – „Христо”

2. Ованес Торосян – „Спомен за страха”

3. Филип Аврамов – „Летовници”

Филмова сценография /за всички видове кино/:

1. Анастас Янакиев – „Спомен за страха”

2. Ванина Гелева – „Слава”, „Безбог”

3. Северина Стоянова – „Маймуна”, „Пеещите обувки”

Художник по костюми /за всички видове кино/:

1. Анна Боянова – „Христо”

2. Боряна Семерджиева – „Летовници”

3. Соня Деспотова, Ани Луканова – „Спомен за страха”

Филмов монтаж /за всички видове кино/:

1. Виктория Радославова – „Христо”, „Куче”

2. Мария Ханджиева – „Спомен за страха”

3. Стефан Бояджиев – „Летовници”, „Блян за щастие”

Звукорежисьор /за всички видове кино/:

1. Борис Драганов – „Спомен за страха”

2. Иван Андреев – „Слава”, „Пеещите обувки”, „От признателните потомци”

3. Момчил Божков – „Летовници”, „От Кремона до Кремона”, „Пощальонът”

Филмова теория и критика:

1. Васил Гендов - Трънливият път на българския филм, Жана Гендова - Това, което се премълчава в историята на българския филм

2. Невелина Попова – Драматургичното пространство на анимацията

3. Петър Кърджилов – Озарения в полите на Витоша. Летопис на ранното кино в София  (1896-1915)  

БФА (Българската филмова академия) представя за първи път от 2010 г. цялата кинематографична общност: Съюз на българските филмови дейци, Българска асоциация на кинорежисьорите, Асоциация на българските оператори, Сдружение на филмовите и телевизионните режисьори, Българска асоциация на филмовите, телевизионни и радио сценаристи,  Българска асоциация на независимите художници аниматори "Пройко Пройков", Асоциация на филмовите продуценти, Асоциация на българските независими продуценти, Асоциация на българските филмови продуценти, Асоциация "Академика 21".

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • А СЕГА...

    Компютри и цървули

    Недоволният от нещо човек вече не е гражданин на Република България, а само протестър.

    Дръзналите да напишат или рекат по радио или телевизия нещо напреки, са грантаджии, соросоиди (нали помните деветдесетте), джендъри и национални предатели, платени от американския империализъм. Да ви звучи познато?

  • ПОРТРЕТ

    Невероятната Мария Калас

    През 2018 г. се навършват 95 години от рождението на певицата.

     
  • КРИЛЦЕ ИЛИ КЪЛКА

    Да си спомним за Луи дьо Фюнес

    Комедиите му бяха любими у нас, нещо повече -  редовно се внасяха и се показваха до скъсване в киносалоните, за да знае всяко българско дете кой играе инспекторите Жув и Крюшо.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • РЕКОНТРА

    Възхвала на глупостта – българската

    Дано някой ден поне малко да поумнеем. Да видим, че царят е наистина гол и най- сетне да кажем едно твърдо и окончателно: „Не!” на Глупостта и да решим сами успешно съдбата си. Защото вече почти стигнахме дъното...

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Най-силната дума в речника на съвременния човек е думата „не“. Особено, когато говори за себе си.“

Сидни Поатие, американски актьор и режисьор, роден на 20 февруари преди 91 години

Анкета

Гледате ли предавания за култура по телевизията?

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

Вестникът на властта срещу властта

Не съм съгласен с българското заглавие на филма. „Вестник на властта“ звучи и подвеждащо, и компрометиращо.

Жлъчна сатира срещу тоталитаризма

„Смъртта на Сталин“ продължава традициите на „Монти Пайтън“, предлагайки ни един присмехулен и хулигански поглед към най-близкото обкръжение на вожда в момент на върховно напрежение и прелом.

Да бъдеш безкомпромисен и решителен и в най-мрачния час

Отличен сценарий на Антъни Маккартни и брилянтна игра на Гари Олдман.