Статия на американския филмов критик, в която той написа, че жените не разбират гангстерската класика „Добри момчета“, предизвика буря в социалните мрежи, отбелязва британският „Индипендънт“. Кайл Смит, най-влиятелният кинокритик в „Ню Йорк Поуст“, написа, че жените са „полиция на чувствителността“ и не разбират типично мъжките взаимоотношения в култовия филм на Мартин Скорсезе.

В статията си Смит се опитва да обясни защо жените смятат персонажите за издънки, а мъжете – за герои. Критикът пише, че жените наблягат на съчувствието и емоциите и им препоръча да гледат „Сексът и градът“. Той допълва, че в „Добри момчета“ мъжете се припознават в постоянна конкуренция между приятелите и хапливите забележки, така характерни за комуникацията между представителите на силния пол.

Статията отново разпали вечната междуполова война. Много читателки реагираха остро. Сред коментарите бяха: „Ако жените не разбират „Добри момчета“, значи не го разбират и мъжете, които не са наръгвали други мъже с гигантски кухненски ножове“, „Аз съм жена и харесвам „Добри момчета“. Да си сменям ли пола или да спра да харесвам филма?“ и „Повечето жени, които познавам, харесват „Добри момчета“. Този човек сигурно не познава никакви жени.“ 

Материалите на Смит често са предизвиквали дискусии. През 2013 г. той нарече филма „Филомена“ с Джуди Денч „омразна и скучна атака срещу католицизма“, което предизвика гневна реакция от действителната Филомена Лий.

„Добри момчета“ дебютира в киносалоните през 1990 г. Лентата е с участието на Робърт де Ниро, Рей Лиота и Джо Пеши. Историята проследява възхода на Хенри Хил, приближен на фамилията Лукезе, която се занимава с организирана престъпност. Продукцията е базирана на книгата от 1986 г. на Николас Пиледжи „Умникът или животът на едно мафиотско семейство“.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • БЕЛЕЗНИЦИ

    Седем години затвор за две страници текст

    В знак на солидарност с журналистката и редакторка в "Радио Свобода", обвинена в тероризъм, Светлана Прокопиева много руски медии днес препечатаха този текст.

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 169 години

Анкета

Одобрявате ли Нобеловите награди на Олга Токарчук и Петер Хандке?

Да - 61.5%
Не - 11.5%
На Токарчук – да, на Хандке – не. - 23.1%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Как Ндрангета източва еврофондовете

Дори в ЕС може да се каже, че вече въпросът не е „Дали организираната престъпност е във властта, а Колко власт тя притежава...” А какво да кажем за Западните Балкани? Ами за по-малко демократичните и дори несъвсем-демократични държави?

"АПАРТ" -  театрална култура и човещина

Драматургично текстовете са подбрани чудесно от Людмила Сланева. Подобни текстове са огромен риск, защото можеш лесно и неусетно да минеш в нещо като рецитал или емоционален шантаж, което веднага би се усетило от публиката. 

Завръщане към корените на сагата

Камерън създава завладяващ, емоционално наситен, стегнат , суперзрелищен спектакъл, с ясни послания – трябва да се борим за съдбата си и да надделеем над амбициите на машините.