Статия на американския филмов критик, в която той написа, че жените не разбират гангстерската класика „Добри момчета“, предизвика буря в социалните мрежи, отбелязва британският „Индипендънт“. Кайл Смит, най-влиятелният кинокритик в „Ню Йорк Поуст“, написа, че жените са „полиция на чувствителността“ и не разбират типично мъжките взаимоотношения в култовия филм на Мартин Скорсезе.

В статията си Смит се опитва да обясни защо жените смятат персонажите за издънки, а мъжете – за герои. Критикът пише, че жените наблягат на съчувствието и емоциите и им препоръча да гледат „Сексът и градът“. Той допълва, че в „Добри момчета“ мъжете се припознават в постоянна конкуренция между приятелите и хапливите забележки, така характерни за комуникацията между представителите на силния пол.

Статията отново разпали вечната междуполова война. Много читателки реагираха остро. Сред коментарите бяха: „Ако жените не разбират „Добри момчета“, значи не го разбират и мъжете, които не са наръгвали други мъже с гигантски кухненски ножове“, „Аз съм жена и харесвам „Добри момчета“. Да си сменям ли пола или да спра да харесвам филма?“ и „Повечето жени, които познавам, харесват „Добри момчета“. Този човек сигурно не познава никакви жени.“ 

Материалите на Смит често са предизвиквали дискусии. През 2013 г. той нарече филма „Филомена“ с Джуди Денч „омразна и скучна атака срещу католицизма“, което предизвика гневна реакция от действителната Филомена Лий.

„Добри момчета“ дебютира в киносалоните през 1990 г. Лентата е с участието на Робърт де Ниро, Рей Лиота и Джо Пеши. Историята проследява възхода на Хенри Хил, приближен на фамилията Лукезе, която се занимава с организирана престъпност. Продукцията е базирана на книгата от 1986 г. на Николас Пиледжи „Умникът или животът на едно мафиотско семейство“.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Мъжът трябва да обожава жените или да ги напуска. Нищо средно не съществува.“

Ерих Мария Ремарк, германски писател, роден на 22 юни преди 120 години

Анкета

Нормално ли е премиерът да рекламира фирма за хазарт?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.

След края на сезона

Програмирането му  по bTV е извън всяка критика. Може да се гледа безпроблемно само от пенсионери, домакини и безработни.

„Янините девет братя” – опера от Любомир Пипков” от Пламен Карталов (ревю)

Авторът е отворил партитурата на този безспорен шедьовър с амбицията да разкрие и преосмисли образа на неговите философски, психологически и социално- обществени послания.