„Бърдмен, или неочакваната добродетел на невежеството“ на Алехандро Гонзалес Иняриту е категоричния победител за журито на Американската филмова академия. Лентата обра най-важните статуетки „Оскар” – за филм, режисура, оригинален сценарий и операторско майсторство.

Филмът на Иняриту надцака своя основен съперник „Юношество“. Сниманият 12 години опус на Ричард Линклейтър за израстването на едно момче остана само с отличие за поддържаща женска роля на Патриша Аркет.

С четири „Оскар”-а си тръгна и „Грандхотел Будапеща“, който очаквано взе наградите за грим, костюми и сценография, както и за музиката на Александър Депла.

Филмите за двама от титаните в науката също получиха „Оскар“. Еди Редмейн заслужи статуетката за мъжка роля с вълнуващото си превъплъщение в Стивън Хокинг (в „Теорията на всичко“), а „Игра на кодове“ почете паметта на Алън Тюринг, спечелвайки наградата за адаптиран сценарий.

Джулиан Мур бе безапелационен победител при жените с „Все още Алис“, а Джей Кей Симънс отвя конкуренцията в ритъма на джаза и спечели наградата за най-добра поддържаща мъжка роля с „Камшичен удар“. Филмът има още две награди – за звук и смесване на звук.

Още един филм с много номинации – патриотичният „Американски снайперист“ на Клинт Истууд не бе сред големите победители. Той взе само наградата за монтаж на звукови ефекти. „Селма“ също остана с един „Оскар“ – за песен (Glory, изпята и на живо на церемонията), но в годината на „белите „Оскари“ това стана повод да се отдаде почит към чернокожите американци и тяхната борба за права.

„Интерстелар“ е заслужилият победител за визуални ефекти. Полската чернобяла елегия „Ида“ е най-добър чуждоезичен филм, а „Героичната шесторка“ – най-добра анимация. „Гражданинът 4″ за Едуард Сноудън е носителят на „Оскар“ за документален филм.

Листата на наградените
- Най-добър филм – „Бърдмен“
- Най добър актьор – Еди Редмейн за „Теорията на всичко“
- Най-добра актриса – Джулиан Мур за „Все още Алис“
- Най-добър режисьор – Алехандро Гонсалес Иняриту за „Бърдмен“
- Най-добър актьор в поддържаща роля – Джей Кей Симънс за „Камшинеч удар“
- Най-добра актриса в поддържаща роля – Патриша Аркет за „Юношество“
- Оригинален сценарий – Алехандро Гонсалес Иняриту, Николас Джакобоне, Александър Динеларис и Армандо Бо за „Бърдмен“
- Адаптиран сценарий – Греъм Мур за „Игра на кодове“
- Най-добър чуждоезичен филм – „Ида“ на Павел Павликовски
- Анимация – „Героичната шесторка“
- Документален филм – „Гражданин 4″ за Едуард Сноудън
- Сценография – „Гранд хотел Будапеща“
- Операторско майсторство – Еманюел Любецки за „Бърдмен“
- Оригинална музика – Александър Депла за „Гранд хотел Будапеща“
- Песен от филм – Джон Леджънд и Комън за „Glory“ от „Селма“
- Монтаж – Том Крос за „Камшичен удар“
- Костюми – Милена Канонеро за „Гранд хотел Будапеща“
- Грим и прически – Марк Кулиър и Франсис Ханън за „Гранд хотел Будапеща“
- Късометражен документален филм – „Кризисна телефонна линия“
- Късометражен игрален филм – „Обаждането“
- Късометражен анимационен филм – „Празник“
- Визуални ефекти – „Интерстелар“
- Звуков мишунг – „Камшичен удар“
- Монтаж на звукови ефекти – „Американски снайперист“
- Хари Белафонте – хуманитарната награда „Джийн Хершолт“
- Почетен „Оскар“ – Жан-Клод Кариер
- Почетен „Оскар“ – Хаяо Миядзаки
- Почетен „Оскар“ – Морийн О’Хара

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Ако книгите ми бяха по-лоши, нямаше да ме поканят в Холивуд, а ако бяха по-добри – аз нямаше да отида”.

Реймънд Чандлър, американски писател, роден на 23 юли преди 130 години

Анкета

Вреден ли е медийният закон на Пеевски?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Сибирска клопка за Киану Рийвс

Ако творбата  куца на сценарно ниво е повече от ясно, че няма как да се превърне в постижение или празник за зрителя.

За новите стихове на Георги Константинов

Ценителите на поетичното слово у нас го обикнаха още при дебюта му в края на 60-те години с „Една усмивка ми е столица” и „Неграмотно сърце”.

Роман за Добри Войников

„Студени гнезда“  е изпълнила предназначението си – да припомни заслугите на една значима личност, да подложи на проверка нашата памет и патриотични чувства и да ни напомни деликатно, че съдбата ни е такава, каквато сами си я изковем.