Защо Националният филмов център (НФЦ) е финансирал филмите „След сезона” и „Летовници” без да са спечелили конкурс е въпросът, който от два дни разбунва духовете в гилдията. Изпълнителният директор на НФЦ Павел Васев е поискал финансов одит, за който Министерството на културата е сезирало Агенцията за държавна финансова инспекция.

Според „Офнюз” със заповед от 1 октомври 2014 г. изпълнявалият длъжността директор на НФЦ Георги Чолаков въз основа на протокол от финансовата комисия 29 септември 2014 г. е определил държавно подпомагане в размер на 1,18 млн. на проекта „Летовници” за игрален филм с режисьор Ивайло Пенчев. „Летовници“ кандидатства за финансиране три пъти – два през 2013 г. и един през пролетта на 2014 г., но нито веднъж не е класиране от художествената комисия. Държавното подпомагане идва след заповед на директора на НФЦ от 14 март 2014 г. Това, според „Офнюз”, се случва 106 дни след изтичане на законния срок за това.

„След като г-н Чолаков пусна филма в производство, аз пуснах молба да бъде оттеглен проектът, да не бъде разглеждан на комисия. А те защо не са го оттеглили - вече не мога да ви кажа. Може би някаква грешка е станала. Не знам”- казва пред „Офнюз” режисьорът на „Летовници“ Ивайло Пенчев.

„След сезона“ на режисьора Иван Панев също получава 720 000 лв. въз основа на същата заповед от 14 март 2014 г и заповедта на Чолаков от 1 октомври 2014 г.

Чолаков обяснява пред „Офнюз”, че след като се запознал с протокол от 25.11.2013 г. на Националната художествена комисия по игрално кино в състав Боян Биолчев, Александър Томов, Боян Папазов, Искра Димитрова, Павел Павлов, отчел високите оценки на проектите, класирани на четвърто и пето място - „След сезона“ и „Летовници“, и издал заповеди да им се отпуснат субсидии.

ФИЛМИТЕ, КОИТО ЩЕ БЪДАТ СУБСИДИРАНИ СЛЕД КОНКУРС:

  • „Възвишение” по романа на Милен Русков, режисьор Виктор Божинов
  • „Рибена кост“ на Драгомир Шолев
  • „Житие“ на Красимир Крумов
  • „Вълците идат“ на Костадин Бонев

Те ще получат по около 1,12 млн. лв.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Открил съм любимите си писатели, като попадах на книги, оставени на летища и в странни хотели.“

Лий Чайлд, английски писател, роден на 29 октомври преди 66 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.