Холандският режисьорът Пол Верховен, известен със скандалната си лента „Първичен инстинкт“, нападна Холивуд. Той сподели, че заради печалбите, извличани от масовата публика, вече не се снимат предизвикателни филми с показване на провокативен секс, съобщи rollingstone.com.

Според него студиата се интересуват само от рейтинга, залагайки на PG-13 формата (Parental Guidance if under 13/препоръчителен родителски контрол за деца под 13 години). 

„Всичко трябва да е с намеци, обтекаемо и т.н. Така филмите стават неутрални и въобще не са предизвикателни”, казва Верховен.

Неконвенционалният  режисьор е работил върху изпълнените с насилие „Робокоп”, „Зов за завръщане”, „Звездни рейнджъри”, „Човек без сянка”. Той е в Холивуд за прожекцията на последния си скандален филм „Elle" – коктейл от секс, насилие и черна комедия, който във Франция е фаворит за наградата „Оскар” за най-добър чуждестранен филм. Лентата е екранизация на психотрилъра на френския писател  Филип Джиан „Oh…”.

Филмът разказва за влиятелна жена, изиграна от френската икона Изабел Юпер, която е брутално изнасилена и се впуска в опасна игра с нападателя си, за да му отмъсти.В САЩ рейтингът на филмите става по система, следена от Асоциацията за филмово изкуство и Националната асоциация на собствениците на киносалони. Филм може да бъде определен като неприемлив, ако в него има натуралистични описания на употреба на дрога, пълна мъжка голота, секс или изключителна жестокост.

Първоначално Верховен искал да направи филма си в САЩ, но няколко американски актриси отказали ролята. Затова се преместил във Франция. 63-годишната Юпер, която според някои критици прави ролята на живота си в „Elle", е участвала в повече от 100 филми и телевизионни продукции. Режисьорът я описва като „най-фантастичната актриса, с която съм работил, на ниво, за което не подозирах, че съществува”.

ПОЛ ВЕРХОВЕН (78) е режисьор, сценарист и филмов продуцент, носител на награда „Сатурн” и номиниран за награда „БАФТА”, „Еми” и три награди „Хюго”.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • КЛАСАЦИЯ

    10-те най-добри филма на XXI век, които вече са класика

    BBC Culture не приемат тезата за тоталната филмова суша и се допитват до 177 кинокритици от различни страни кои са 10-те заглавия, създадени от 2000 г. до днес, които ще останат в киноисторията.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

Пласидо Доминго, испански оперен певец, роден на 21 януари преди 80 години

Анкета

"Туитър" наруши ли свободата на словото, като блокира Тръмп?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Бедуин“ -  местен герой обуздава нашата корупция и престъпност

 

Но защо и в „Бард“ редакторката си е гледала работата си през пръсти. 

"Звезден пратеник". Марин Георгиев за Николай Кънчев, за истината

 

Пътят и съдбата на Николай Кънчев са част от пътят и съдбата и на българската поезия от края на 50-те години до 2007, когато той напусна този грешен свят.

„Скъпи другари!“ е един от най-силните и стойностни филми на Кончаловски

 

 

Режисьорът представя максимално обективно и точно трагичните събития от лятото на 1962 г. в Новочеркаск - разстрела на протестиращи работници.