24-тото издание на фестивала "Любовта е лудост" ще е новия филм на Вернер Херцог - "Кралицата на пустинята". В него участват Никол Кидман, Джеймс Франко и Робърт Патинсън, съобщи в. "Сега". Фестът ще се проведе от 26 август до 4 септември. Закриването ще е с "Труман" на режисьора Сеск Гай, окичен с 5 награди "Гоя" и приз за Рикардо Карин и Хавиер Камара от фестивала в Сан Себастиан.

12 заглавия се борят за приза "Златна Афродита". В конкурсната програма са филми от цяла Европа плюс Иран: шведският "Полет", полският "Химиотерапия", унгарският "Утринна треска", белгийският "Хотел Проблемски" (с участието на Лидия Инджова), руският "За любовта", холандският "12 месеца в един ден", иранският "Щурата обиколка", румънският "Букурещ нонстоп", френският "Синята стая", копродукцията "Невестата". 

Българският претендент е "Никой" - независима продукция на режисьора Андрей Андонов, с участието на Гергана Плетньова, Силвия Петкова и Стоян Радев. Общо 80 филма ще бъдат прожектирани в съпътстващите панорами, а на българската гала ще бъде представен "Летовници" - премиера на режисьора Ивайло Пенчев с Анета Сотирова, Тони Минасян, Филип Аврамов, Антон Радичев, Малин Кръстев, Николай Урумов и др.

СТАРИ, НО ЗЛАТНИ

От 27 август в община Варна започва и панорамата "Златен фонд на българското кино" с вход свободен за всички прожекции, а публиката ще може да се срещне с попупярни родни лица от екрана. Ще се прожектират класики като "Бялата стая", "Щурец в ухото" (гостуват Георги Стоянов, Татяна Лолова и Антон Радичев), "Бариерата", "Нона" (среща с Доротея Тончева, Стефан Цанев и Васил Михайлов), "Една жена на 33", "Гневно пътуване", "Суламит" - представен от Параскева Джукелова, "Иконостасът", "Шибил", "Ребро Адамово" (среща с Емилия Радева и Гинка Станчева), "Последно лято", "Черните ангели", "Дами канят", "Да обичаш на инат" (с гост Мария Статулова) и др. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Има само една позиция за един артист. Той трябва да стои изправен.”

Дилън Томас, уелски поет и драматург, роден на 27 октомври преди 106 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.