Английският актьор Колин Фърт ще се превъплъти в легендарния литературен редактор Максуел Пъркинс, съобщи deadline.com. На филмовия фестивал в Кан студиото „Lionsgate“ потвърди, че е взело правата за лентата „Гений“, която ще бъде базирана на биографичната книга „Max Perkins: Editor of Genius“ от А. Скот Бърг.

Пъркинс е работил с литературни светила като Том Улф, Франсис Скот Фицджералд и Ърнест Хемингуей. На Фърт ще партнират и други звезди като Джъд Лоу, който заменя Майкъл Фасбендър в ролята на Том Улф, Никол Кидман, Гай Пиърс и Доминик Уест. Режисьор ще бъде Майкъл Грандейдж.

Пъркинс е роден в Ню Йорк, дипломирал се е в Харвард. Започва работа в „Ню Йорк Таймс” като репортер. След това е нает в издателство „Scribner's”, което публикува класици. Пъркинс обаче предпочита младите и неизвестни автори. През 1919 г. той открива Фицджералд и редактира първия му роман „Романтичният егоист”. В издателството обаче не харесват творбата и Пъркинс драстично я преработва, сменя заглавието и така през следваща година излиза „Отсам рая”, с който писателят първо става популярен. През целия живот на Фицджералд редакторът е негов близък приятел и помощник , окуражава го и е в основата на големия му успех с „Великият Гетсби”.

Междувременно Пъркинс среща Хемингуей и редактира романа, с който писателят печели световна слава – „Братя по оръжие”. Той има голям принос за успеха на „Старецът и морето”, чието издаване не доживява, но Хемингуей посмъртно му го посвещава.

Най-голямото професионално предизвикателство на Пъркинс е Томас Улф. Редакторът кара Улф да махне 90 000 думи от първия си роман „Погледни към дома, ангеле”. Неговият следващ роман „За времето и реката“ е резултат на двегодишна битка между редактора и писателя. Улф обаче се оказва благодарен и винаги изтъквал огромната роля на Пъркинс, като го нарича „един голям редактор, мой добър приятел”. По-късно обаче пътищата на двамата се разделят. Въпреки че това са най-известните писатели, с които работи Пъркинс, той е помагал и на много други.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Музиката на Рихард Щраус е най-хубавата за мен. Той наистина е последният романтик, един свят сам в себе си, един океан.”

Монсерат Кабайе, испанска оперна певица, родена на 12 април преди 88 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Антъни Хопкинс и Оливия Колмън правят „Бащата” неповторимо преживяване

 

Филмът  получи 6 номинации за „Оскар“, между които за главна мъжка и поддържаща женска роля.

"Борат 2" – феминистка приказка

 

 

Най-очевидният, но съвсем не единствен прочит е, че филмът е политическа сатира.

За опашката, кандидат-президента и вечната ни орис

 

 

Опашката“ (2021) е писан седем години. Замислен и реализиран е преди пандемията и звучи като дистопия.