Натали Портман ще направи режисьорския си дебют на фестивала в Кан, който започва утре, 13 май, и ще продължи до 24 май. Носителката на „Оскар” за главната роля във филма „Черен лебед” е режисьор и изпълнител на второстепенна роля в „История за любов и мрак” на израелския писател Амос Оз. Това е най-добрият роман на автора, той разказва биографията на семейството му – евреи от Европа, избягали в Израел от нацистите, както и собственото му детство и младост. Портман ще играе ролята на майката на Оз, която се самоубива, когато той е на 15 години.

Пред „Холувид рипортър” актрисата, която е родена в Израел, говори за работата си по филма, който е озвучен на иврит. По думите й в този език има особена красота, въпреки че преводът от английски е бил много труден. „Евреите са хора, съставени от думи, хора, съставени от книги, и е много красиво да видиш това”, казва Портман.

Тя не избягва и темата за премиера Бенямин Нетаняху, чийто яростен критик е. Скорошното му преизбиране й е донесло огромно разочарование. „Намирам расистките му коментари за ужасни”. Въпреки това актрисата казва, че не желае да говори лошо за Израел, както някои известни хора правят.

На въпрос пази ли си статуетката „Оскар” Портман казва, че няма представа къде я е прибрала, но не робува на фалшиви идоли.

ФЕСТИВАЛЪТ
„С високо вдигната глава” на Еманюел Берко с Катрин Деньов  ще открие фестивала. Филмът е извън конкурса.
В основната селекция акцентът е върху френското кино - 21 филма са в основната селекция, от тях 7 са френски. Доминират европейските филми, американските са само 3. Начело на журито са братята Коен.
Във втората конкурсна програма „Особен поглед”, която е много пъстра, участват филми от Азия, Африка, Румъния. Тук шеф на журито е Изабела Роселини.
По време на фестивала ще се излъчат знаменити класически филми с прецизна дигитална реставрация.


Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Мразя кресльовците, дето с толкова пошла риторика милеят за род и Отечество.“

Константин Павлов, български поет, роден на 2 април преди 87 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.