Филмите „Жалейка” и „Каръци” са големите победители на провеждащия се в момента „София филм фест”.  Лентата на живеещата в Германия Елица Петкова, която беше отличена на тазгодишното „Берлинале”, получи голямата награда в международния конкурс. „Каръци” на Ивайло Христов оглави категорията за най-добър балкански филм.

„Жалейка” беше в компанията на 13 филми от цял свят. Лентата е дебютна  за голямата част от германско-българския екип, включващ студенти от Нов български университет, театрален колеж "Любен Гройс" и други университети. 

Израелският филм „Г-н Гага”, посветен на хореографа Охад Нахарин, получи  наградата в документалния конкурс, а турският "Рауф" бе изборът на журито на ФИПРЕССИ. "Жажда" на Светла Цоцоркова - селектиран в конкурса за дебюти на Сан Себастиан, бе обявен за най-добър български филм. „Маймуната” на Димитър Коцев-Шошо взе наградата на публиката, а "На червено" на Тома Вашаров взе наградата в късометражни филми „Jameson”. 

На церемонията , провела се вчера в НДК, бе връчен и още един приз - наградата на София за принос в киноизкуството, на специалния гост на "София филм фест" Тери Гилиъм.

„София филм фест” продължава до 31 март.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Аз не съм испанец, не съм италианец, не съм французин. Аз съм чужденец навсякъде, а защо ме канеха за роли на германски офицери, руски поети, нюйоркски евреи.“

Омар Шариф, египетски актьор, роден на 10 април преди 89 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Антъни Хопкинс и Оливия Колмън правят „Бащата” неповторимо преживяване

 

Филмът  получи 6 номинации за „Оскар“, между които за главна мъжка и поддържаща женска роля.

"Борат 2" – феминистка приказка

 

 

Най-очевидният, но съвсем не единствен прочит е, че филмът е политическа сатира.

За опашката, кандидат-президента и вечната ни орис

 

 

Опашката“ (2021) е писан седем години. Замислен и реализиран е преди пандемията и звучи като дистопия.