Руският дизайнер Михаил Петрик публикува в YouTube видео, в което сравнява сцени от филма „Завръщането” на Алехандро Гонсалес Иняриту със сцени от филми на Андрей Тарковски. От материала става ясно, че между творбите на двамата майстори има много общи неща.

„Когато гледах филма, не забелязах това… Не мислех, че това са метафори на Тарковски. Нямах такива очаквания. Идеята да направя монтажа се появи, след като видях, че някой е намерил сходства”, казва пред russian.rt.com Петрик.

За да бъде убеден, че има заимствания, той изгледал много внимателно филмите на Тарковски и се убедил, че заемките са очевидни.

„Това се нарича почит, когато един режисьор е цитиран от друг. Това е уважение към майстора, от когото се възхищава и вдъхновява”, добавя авторът на видеото.

Пред РИА новости кинокритикът Александър Голубчиков заявява:

„В киното, както и в литературата и живописта, подражанието е обичайно. Най-вероятно авторите изразяват по този начин своята почит към обекта на подражание. Просто в киното, в масовите изкуства, това се забелязва най-добре. Това го правят всички режисьори – изграждат рамката, после идва ред на сцената и корекцията на цветовете”.

Според него такива заимствания могат се видят при режисьорите постмодернисти като Тарантино, който открито копира оригиналите на майсторите.

„Иняриту в този смисъл съвсем не е лош”, категоричен е кинокритикът.

За работата си по „Завръщането” мексиканският режисьор е номиниран за „Оскар”. Той е носител на награда БАФТА, „Бодил“, две награди „Златен глобус“ и три награди „Оскар“, номиниран е за „Гоя“, три награди „Сезар“ и седем награди „Сателит“. Сред известните му филми са „Кучката любов“, „11 септември“, „21 грама“, „Вавилон“, „Бютифъл“ и „Бърдмен“.

АНДРЕЙ ТАРКОВСКИ (1932 – 1986) е един от най-значимите световни филмови режисьори и сценаристи, както и един от първите независими творци в съветското кино. Критиците го причисляват към гениалните майстори на седмото изкуство наравно с Ингмар Бергман, Микеланджело Антониони и Федерико Фелини.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 163 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.