Тази нощ в Лос Анджелис бяха раздадени наградите „Златен глобус“, които се дават всяка година в САЩ за игрални филми и телевизионни програми от Асоциацията на холивудската чуждестранна преса. Церемонията беше излъчена по НВО България. Филмът "Завръщането" на Алехандро Гонзалес Иняриту с Леонардо ди Каприо е абсолютният победител в 73-тото издание на наградите. Лентата получи 3 статуетки – за най-добра драма, за най-добър актьор и за най-добър режисьор. Две награди получи "Марсианецът" на Ридли Скот – за най-добър актьор в комедия за Мат Деймън и за най-добра комедия/мюзикъл. Считаният за абсолютен фаворит „Карол”, който имаше 5 номинации, не беше отличен.

Златните глобуси се раздават в началото на годината и се определят от гласовете на журналисти, живеещи в Холивуд и свързани с медии извън Съединените щати. Ето и техният избор:

Най-добра филмова драма - „Завръщането“

Най-добър актьор във филмова драма -  Леонардо ди Каприо за „Завръщането“

Най-добра актриса във филмова драма - Бри Ларсън за „Стаята“

Най-добра анимация - „Отвътре навън“

Филмов мюзикъл/комедия - „Марсианецът“

Най-добър актьор във филмова комедия/мюзикъл - Мат Деймън за „Марсианецът“

Най-добра актриса във филмова комедия/мюзикъл - Дженифър Лоурънс за „Джой“

Най-добър режисьор - Алехандро Гонсалес Иняриту за „Завръщането“

Най-добър сценарий - Алън Соркин за „Стив Джобс“

Най-добър актьор в поддържаща роля - Силвестър Сталоун за „Крийд: Сърце на шампион“

Най-добра актриса в поддържаща роля - Кейт Уинслет за „Стив Джобс“

Най-добра телевизионна драма - „Господин Робот“

Най-добра телевизионна комедия - „Моцарт в джунглата“

Най-добър актьор в телевизионна драма - Джон Хам за „Момчетата от Медисън авеню“

Най-добра актриса в телевизионна драма - Тараджи П. Хенсън за „Империя“

Най-добър актьор в телевизионна комедия - Гаел Гарсия Бернал за „Моцарт в джунглата“

Най-добра актриса в телевизионна комедия - Рейчъл Блум за „Шантавата бивша приятелка“

Най-добър телевизионен филм/минисериал - „Улф Хол“

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Всички се раждаме луди. Някои остават такива.”

Самюъл Бекет, ирландски драматург, роден на 13 април преди 115 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Антъни Хопкинс и Оливия Колмън правят „Бащата” неповторимо преживяване

 

Филмът  получи 6 номинации за „Оскар“, между които за главна мъжка и поддържаща женска роля.

"Борат 2" – феминистка приказка

 

 

Най-очевидният, но съвсем не единствен прочит е, че филмът е политическа сатира.

За опашката, кандидат-президента и вечната ни орис

 

 

Опашката“ (2021) е писан седем години. Замислен и реализиран е преди пандемията и звучи като дистопия.