„Youth” ("Младост") на режисьора Паоло Сорентино, има пет номинации за Европейските филмови награди, които ще бъдат раздадени в Берлин на 12 декември, съобщи variety.com. Той е претендент в категориите: най-добър филм, режисура, сценарий, главна женска роля на Рейчъл Уайз и мъжка - на Майкъл Кейн. Българската публика ще има възможност да види филма на започващата „Киномания”.

Европейската филмова академия връчва най-престижните международни кинонагради в Европа, известни като европейските "Оскар"-и. В Академията членуват професионалисти от всички държави. 

След „Младост” следва „The Lobster” ("Омарът"), който има четири номинации: за филм, режисура, сценарий и най-добър актьор - Колин Фарел. Филмът е англоезичен дебют на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос. 

Миналогодишният носител на "Златен лъв" от Венеция - “A Pigeon Sat on a Branch Reflection on Existence” ("Гълъб, седнал на клон, размишлява за битието") също има четири номинации:  най-добър филм, най-добра комедия, режисура на Рой Андершон и сценарий. 

Сред претендентите са и: исландско-датският филм "Овни", турският "Мустанг" и немският "Виктория". 

Най-добрият режисьор ще се избира между Сорентино, Лантимос, Андершон, Нани Морети ("Майка ми") и полякинята Малгожата Шумовска ("Тяло"). 

За най-добра актриса се състезават: Рейчъл Уайз за "Младост", Алисия Викандер за "Екс махина", Шарлот Рамплинг  за "45 години", Маргерита Буй за "Майка ми" и Лая Коста във "Виктория". 

Претенденти за най-добър актьор са Майкъл Кейн, Колин Фарел, Том Кортни, Кристиян Фридел и Венсан Линдон.

Сред номинираните за сценарий изпъкват Раду Юде и Флорин Лазареску с филма им “Aferim!”.

Пълния списък с номинациите вижте тук

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Когато красива жена се появи на вратата, здравият разум излиза през прозореца.“

Маргарет Атууд, канадска писателка, родена на 18 ноември преди 79 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).