Мат Деймън вярва, че кризата с бежанците в Европа прави новия му филм „Марсианецът“ още по-важен в момента, съобщи „Гардиън“. Актьорът представи продукцията на филмовия фестивал в Торонто. Режисьор е Ридли Скот.

„Кризата с бежанците прави премиерата през октомври още по-важно събитие за нас. Филмът е оптимистичен, дава надежда – фактори, които са ключови за ситуация като тази“, сподели Деймън.

В „Марсианецът” актьорът играе астронавт, който е оставен на Марс от колегите си, тай като го смятат за мъртъв. По-късно става ясно, че той е жив. Екипи както на Земята, така и в космоса обединяват сили, за да го спасят. Лентата е адаптация на едноименния бестселър на Анди Уеър, който се продава и в българските книжарници.

С този филм Скот се връща към научната фантастика, след като последният му филм - историческият екшън „Изход: Богове и царе“ за библейската история на Мойсей и египетския фараон Рамзес II, беше остро критикуван. Основните аргументи бяха недостоверност спрямо Библията и избор на почти изцяло бели актьори.

„Не съжалявам за нищо. Много съм горд с филма си. Казват – не трябваше ли Мойсей да е чернокож, а неговата съпруга етиопка. Моят отговор е, че не знам, не съм бил там. Глупаво е да се обсъждат неща, които не могат да се докажат“, коментира режисьорът. Той ще прави продължение на „Прометей - снимките започват през февруари, а в главните роли се завръщат Майкъл Фасбендър и Нуми Рапас.

 

Коментари  

+1 #1 Lostov 19-09-2015 00:27
Чакам филма с нетърпение. Самото присъствие на Ридли Скот е гаранция за качество. А когато е режисьор вече... :)))
Цитиране
  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Културата на човечеството не притежава нищо по-ценно, по-чудесно и по-важно от книгата.“

Герхарт Хауптман, германски драматург, роден на 15 ноември преди 156 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).